YAĞLARIN HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ

YAĞLARIN HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ

Sağlıklı beslenmek için günlük alınan enerjinin %30’unun yağlardan gelmesi gerekir. Su, protein, karbonhidrat, vitamin ve mineraller gibi yağ da vücudumuzun gereksinimi olan temel besin öğelerinden biri. Yağlar önerilen düzeylerde tüketildiğinde vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlar.

Doğru beslenmek için önerilen düzeylerde yağ tüketmek ve bu dengeyi sağlamak gereklidir. Bunun için, doymuş yağ içeren kırmızı et ve et ürünleri, yağlı süt ve süt ürünlerine beslenmede daha az yer verilip, ağırlıklı olarak meyve, sebze ve bitkisel kökenli yağlar kullanılmalıdır.

Günlük yağ tüketimimizde doymuş/doymamış yağ dengesi nasıl olmalıdır?

Yetişkin bir insanın günlük yağ tüketimi 1/3’ü doymuş; 1/3’ü tekli doymamış; 1/3’ü çoklu doymamış olarak dağılmalıdır. Buna göre alınması gereken yağ miktarını, yağ çeşitleri arasında dengelemek ve beslenme açısından çeşitliliği sağlamak faydalıdır. Hiçbir yağ bu dengeyi tek başına sağlayamazken, margarin bu dengeye en yakın yağ formülasyonuna sahip olan besindir. Uzmanlar diyetteki doymuş yağ miktarının azaltılıp doymamış yağ miktarının dengeli olarak artırılmasını önermektedir. 

Bu bilgi ışığında; yeme alışkanlıklarımızda yapmamız gereken en önemli değişikliklerden biri, toplam yağ alımımızı enerji ihtiyacımızın %30-35’i ile sınırlamak ve doğru türde (düşük doymuş/yüksek doymamış dengelenmiş) yağ aldığımızdan emin olmaktır.

Doymuş yağ, sıvı yağlarda da var!

Bitkisel kaynaklı yağlarda ve margarinlerde doymuş yağ miktarı, hayvansal kaynaklı yağlara kıyasla çok daha düşüktür. Ayçiçeği, mısırözü, zeytinyağı v.b. bitkisel yağlar da doymuş yağ içerir. Bu çerçevede bakıldığı zaman ayçiçeği, mısır özü, zeytinyağı ve kase margarinin doymuş yağ oranı birbirlerine yakın bir seviyededir. Bu da bize tüm yağların türü ne olursa olsun doymuş yağ içerdiğini göstermektedir.

Kaynak: margarinleherseytamtadinda.com | www.modernmargarin.com/